פרטים עלי

צורן, ישראל
אמא, מורה וסטודנטית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה במגמת תקשוב ולמידה בביה"ס לחינוך.

26.1.2012

אז מה היה לנו?


אז מה היה לנו?????

הסמסטר הגיע לסיומו ועמו הבלוג אותו כתבתי במשך תקופה די ארוכה . אם אסכם את הכתיבה בבלוג, שהייתה חדשה בשבילי, אומר שהכתיבה, שהוגבלה לנושאים הקשורים ללימודים, אתגרה אותי לבדוק נושאים שונים, לקרוא מאמרים ולהגיב עליהם ולסקור, לעיתים, כלים מתוקשבים שונים בהם ניתן להשתמש במערכת החינוך . הגבלה זו לתחום המקצועי "הכריחה " להתמקד רק בדברים הקשורים לתכנים הנלמדים ולהשלכותיהם השונות וכן הביאה, אותי, לקרוא כתבות שונות הקשורות לנושא התקשוב מתוך מחשבה האם וכיצד אוכל להשתמש במוצג בהם בתור מורה במערכת החינוך ההולכת ומשתנה. אין ספק שהשינוי צריך לבוא מהשטח, משמע, מהמורים עצמם. היום גדלה אצלי המודעות שככל שמורה יהיה חשוף ומודע יותר לעולם המשתנה בתחום התקשוב כך ירגיש שהשינוי מוכרח להגיע ואנו, המורים, נוכל להתחיל בחלקת אלוהים הקטנה שלנו ליישם שינוי זה. אין ספק שעדיין רבה הדרך אך כפי שחכמים אמרו "גם מסע בן אלף מילין מתחיל בצעד קטן אחד".
לא תמיד היה לי קל להביע את דעתי בבלוג, לעיתים הרגשתי שזה מעין אילוץ אך מצד שני זה מכריח לבדוק תופעות שונות בתחום המקצועי ולחשוב אנא אנו באים?
אני שואלת את עצמי האם הפעלתי חשיבה מסדר גבוהה בכתיבתי בבלוג? לא תמיד. לעיתים כתבתי רק על מנת למלא את חובתי אך לעיתים אכן "נאלצתי" לכתוב בצורה ביקורתית יותר תוך התייחסות לנושאים שונים ונבירה בהם. שילבתי סרטון, הוספתי קישורים לאתרים, התייחסתי לטקסטים וניסיתי לגוון את הכתיבה בבלוג ולהביא מעולמי המקצועי האישי.

נוכחתי שבלוג יכול לשמש ככלי למידה וחקר בבית הספר. ואין לי ספק שבהמשך דרכי, לאחר שהלחץ של מכבש הלימודים, מבחנים, עבודות, יסתיים אוכל באופן אישי להתחיל ליישם זאת בעבודתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה