
במסגרת עבודת הסמנריון בחרתי לבדוק כיצד משלבים מורים ייצוגים דינמיים בהוראה בכיתה. אין לי ספק שייצוגים מסוג זה תורמים רבות לעניין של תלמידים וכן לרמת הבנתם. לעיתים הסבר ארוך ומייגע אינו מבהיר כמו תרשים או סרטון קצר על מושג או תהליך. במסגרת עבודתי בכיתה, ועם האמצעים הדלים יחסית שעומדים לרשותי (בכיתתי אין אפשרות לחיבור לאינטרנט ולכן אני נודדת עם התלמידים לחדר מחשבים המחכה לשדרוג ומחשבים חדשים) אני משתדלת לשלב לתלמידים ייצוגים דינמיים שונים כמו סרטונים בנושא הנלמד, תרשימים חזותיים וכדומה. אין ספק, וזאת אני רואה מתגובותיהם, שהתלמידים נתרמים רבות מצפייתם בייצוגים אלה ובהמשך ייתרמו רבות שיוכלו בעצמם ליצור ייצוגים ואף לפעול בהם. בכיתה ג' אנו לומדים עתה על הולדת משה רבינו, על גזירות פרעה ובני ישראל במצרים. כמובן שקראנו את הטקסט המקראי תוך הסבר ופעילות סביבו והתלמידים גילו התעניינות סבירה. אך כשהקרנו חלק מהסרט "נסיך מצרים" בו מציגים באנימציה משובחת את לידת משה, משה בתיבה וחייו בארמון פרעה גילו התלמידים התעניינות מרובה ונהנו מאד מהצפייה. אני מצרפת קישור לחלק מהסרטהנ"ל וממליצה למורים לשלב כמה שיותר אמצעים חזותיים - ייצוגים דינמיים בהוראתם.גם בכיתה ב' - בנושאים שונים מספר בראשית - בריאת העולם, סיפור גן העדן, תיבת נוח, אני מרבה לשלב סרטונים הממחשים את הנושאים באופן מהנה ומרהיב. אף אני כתלמידה נהנית משילוב ייצוגים דינמיים ונתרמת רבות מהגיוון באמצעי ההוראה (הייצוגים הדינמיים) במהלך לימודי. לעיתים "תמונה שווה אלף מילים".
והרי הקישור לסרטון: כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה