פרטים עלי

צורן, ישראל
אמא, מורה וסטודנטית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה במגמת תקשוב ולמידה בביה"ס לחינוך.

13.7.2011

חשיבה ביקורתית

באחד השיעורים האחרונים נחשפנו למחקרים שמצאו באופן חד משמעי, כי אין תועלת במחשוב בבתי הספר, ואין הבדל בין לימוד בכיתה רגילה ולימוד מרחוק, לאחר בדיקת המחקרים -או לפחות חלקם, נראה כי הכותרות היו די סנצציוניות על מנת למשוך קוראים אך התוכן היה מעמיק הרבה יותר. מי שהעמיק לקרוא  נוכח לדעת שכמו שמשתמשים כיום בטכנולוגיה היעילות שלה אינה ממוצה. נזכרתי בסיפור ששמענו מאחת המרצות על ימיה הראשונים של המכונית שלפניה היה רץ אדם עם דגל אדום וקורא "מכונית בדרך" על מנת להזהיר את העוברים ושבים. גם אז לא מיצו את יכולותיה של המכונית ולקח זמן עד שהבינו שהמכונית שונה מעגלה עם סוס. נראה לי שאנו כבר הבנו שבבתי הספר לא ממצים את יכולותיה של טכנולוגיה חדשנית ואל לנו לקבל דברים כפשוטם אלא לחקור ולבדוק מדוע בעצם הדברים אינם פועלים כמו שצריך. לדעתי ברגע שהגענו להבנה זו נכוון לשנות את כל סביבת הלמידה בהתכוונות טכנולוגית. כך ראוי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה